Opera Mini til iPhone, endelig!


Tre uger siden fremlagde Opera iPhone version af sin Opera Mini browser to Apple til godkendelse, og jeg muntert forudsagt det ville dukke op på App Store inden for et par uger. Jeg blev slukket med en uge: Mini er nu tilgængelig som en gratis download.

Jeg regnede den app vil gøre det, fordi ... godt, kunne jeg ikke tænke på en grund til, at det ikke ville. Apple er ikke involveret i episke slag med Opera (i modsætning til, siger Google). Det kan være temmelig sikker på, at vil forblive Safari by far iPhone's dominerende browser, selv om Opera Mini er ganske godt. Og hey, at lave ballade for browseren virksomheder, der ønsker at køre på dit operativsystem er beviseligt dårlige JuJu.

Opera Mini underskrift indslag er den måde, det compresse websider på serveren side, så sender browseren en slanket version til at fremskynde tingene op. Indtil videre har jeg kun prøvet browseren i komfort i mit eget hjem. Jeg brugte den på 3G og Wi-Fi, og IT-området med rimelighed bidsk, men ikke uhyrligt mere end Apples Safari. Jeg vil blot sætte min telefon i 2G mode, og Mini skønt gjorde ganske godt, men det kun virkede lidt hurtigt end Safari.

Jeg tilfældigvis bor i et område velsignet med meget stærke AT & T dækning i områder med shakier service, er det muligt, at Mini kunne føle mere forbavsende klart.

Mini er på ingen måde en Safari-killer. Dens sidegengivelse er langt mindre attraktiv og desktop-lignende end Safari, og nogle gange er det bare plain forkert. (Nu, Mini er på App Store, jeg håber, at Opera fortsætter to polske det op,) Ligesom Safari, betyder det ikke Flash, i modsætning til Safari, kan det heller ikke spille YouTube-videoer. Visse ting om det føles en anelse fremmed på iPhone, ligesom sine ikke-standardiserede grænseflade til kopiering af tekst.

Men selv om Opera Mini ikke er uden ulemper, det har en række attraktive egenskaber, som Safari ikke. En af dem er en jeg bruger konstant på desktop browser: muligheden for at søge efter tekst i en web-side. Dens fremgangsmåde to jonglering flere sider føles mere som tabbed browsing, det har en fuld skærm, kan det spare sider til offline læsning, og det virker med Opera Link, som lader dig synkronisere bogmærker mellem flere kopier af Opera. Samlet set det føles som en lidt mere feature-rige alternative to Safari, ikke en skrabet-down wannabees.

Med andre ord er det muligt, at nogle mennesker vil foretrække to Mini Safari eller det mindste finde det værd at bruge på en deltid. Er det ikke rart, at de vil komme til at træffe denne beslutning?

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Lady Gaga, Salman Khan